fredag 3. januar 2014

 



























Jeg kjenner et engasjert menneske                 For hvem av oss kvinner i verden
kun opptatt av seg og sitt.                                kan motstå en følsom sjel.
Det er ikke rom for andre                                 I begynnelsen så lar vi oss lure
det handler om meg og mitt                             men gjennomskuer til slutt likevel.

Han strever så inderlig mye                             Jeg har kjent ham i halve livet
vil gi inntrykk i offentlig lys.                               ikke en refleksjon har jeg sett.
At refleksjon - omtanke - hensyn                     Svaret er alltid "det tenkte jeg ikke på"
er viktigste verdien som bys                             tro meg - jeg taler rett.

Jeg vet ikke hva som er motivet                       En refleksjon handler om tanker
for å utgi seg for annet en "jeg".                       om medmennesker, samliv og syn.
Muligens heder og ære                                    Det er en overveielse, ettertanke - betraktning
og en tilhengerskare "de ser opp til meg".       den kommer ikke fra klar himmel som lyn.






1 kommentar:

  1. Vackra "svampar" på trädets stam och ord som smyger sig in i mtt hjärta...långt in och de tar även en plats i min själ.
    En njutbar och tänkvärd betraktelse, tack!

    SvarSlett